A mai nap volt az utolsó teljes napom itt (anyunak nem, ő marad tovább a következő turnusra is, az egyik barátnője jön holnap a következő csapattal, ő vált engem). Sajnos a tegnapi rahyogó napsütés ma megint elmaradt, egész nap borús és néha esős volt az idő, ami azért szívás, mert ha ezt tudom előre, akkor tegnap több időt töltök lent a parton.

Miközben most írok (este 11 van már helyi idő szerint), odakint sorra durrannak a petárdák, akkorákat szólnak, hogy a frász kerülget, nem tudom, vajon kik és miért csinálják, de tisztára olyan most, mintha otthon lennék és szilveszter lenne. Vajon ünnepelnek ma valamit a görögök? Vagy más turistáknak is ma van az utolsó estéjük és így buliznak?

 

Visszatérve a mai napra, nem volt valami eseménydús. Délelőtt padlizsánsalátát vadásztunk, ami érthetetlen módon eltűnt az üzletek polcairól. Egy idő után már csak azért is végigmentünk az összes (tényleg az összes) helybéli élelmiszert is árusító bolton, mire végül találtam egyet árválkodni az egyik bolt (az utolsók közt) hűtőpultján, bár csak 250 gr-os, nem 450-es, azért a semminél több. El nem tudom képzelni, hogy mi történt, felvásárolta a többi turista?

 

Délután szunyókáltam, ahogy ezt már kezdem egész jól megszokni (kár, hogy otthon még nincs bevezetve a szieszta intézménye), meg olvasgattam, délután megint sétáltunk, de olyan boltot már nem találtunk, amiben délelőtt ne jártunk volna. :)

 

Vacsi után összepakoltam a bőröndömet (nem, nem felejtettem el kirakni a holnap felvenni szánt ruhámat), s rájöttem, hogy amiket vettem az ittlétem során (mindenféle ajándéknak valók, képeslapok, türcsik, póló, stb), egyáltalán nem fognak beférni a bőröndbe, sőt, ami idefelé benne volt, azt is nehezen passzíroztam vissza (vajon miért foglalnak el ugyanazok a dolgok több helyet a hazautazásnál?). Arra is rájöttünk, hogy idefelé még jó ötlet volt közös hűtőtáskába pakolni a felvágottat, sajtot és a margarint, visszafelé vagy megvárom, mire anyu hazahozza az én salátáimat is (tahini, padlizsánsaláta, csípős sajtsaláta, tzatziki, itteni igazi joghurt, egy üveg sült paprika), vagy én viszem haza azokat is, amiket ő is vett otthoni fogyasztásra. Az utóbbi verzió mellett döntöttem, úgysem bírnám ki, hogy egy hetet várjak a finomságokra! A tzatzikit és a joghurtot a kedvesemnek szánom, így főleg fontos, hogy hazavigyem.

 

Holnap, ha tiszta idő lesz hajnalban, felkelünk és megnézzük a napfelkeltét. Nekem még nem volt szerencsém itt végignézni, ahogy a napkorong felbukik a tengerből, anya szerint csodálatos látvány. Utoljára Olaszországban láttam ilyesmit, de az marha régen volt, még gimis koromban.

 

Amúgy sem henyélhetünk túl sokáig reggel, 8-9 óráig kiérkezik az új csapat, nekünk elvileg 9-ig el is kellene hagynunk a szobát, de így, hogy anya marad, nálunk állítólag csak ágyneműt cserélnek, nem takarítanak (pedig takaríthatnának). Nekünk, akik hazamennek, a bőröndöket akkor kell feladnunk a buszra, amikor kipakolták a kijövőkét, a délután 3 órás indulásnál már csak a kézipoggyászainkkal szállunk fel (ami nálam jó pár szatyorból fog állni). Erre azért szoktak rá elvileg, mert kora délután 40 fokos hőség van errefelé. Na ez az, amit a legkevésbé hinnék, hogy itt holnap délután 40 fok lenne, de sebaj, nem gond.

 

Fogalmam sincs, hogy visszafelé hol fogok ülni a buszon, de bírnám, ha ugyanúgy elől ülhetnék, mint kifelé, ráadásul most két helyen kényelmesebben el tudok terülni alvásügyileg. Hacsak nem ültetnek mellém valami bónusz nyanyát...

A bejegyzés trackback címe:

https://karinautazik.blog.hu/api/trackback/id/tr31428282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.10.06. 21:58:35

Milyen az a csípős sajtsaláta?!

SzilKa 2009.10.07. 08:56:55

@tiboru: isteni finom cucc... volt. Hamar megettem. :)

A neve angolul "hot cheese salad" volt, a túrókrémre hasonlított inkább, mint sajtra és tele volt (asszem) hegyes erős zöldpaprika darabokkal. A házi utángyártásra való kísérletek nemsokára megkezdődnek.

SzilKa 2009.10.07. 08:57:56

@alibabaesanegyvenhattyu: ezen kívül támogatnám még a 4 napi 10 órás melót (úgyis folyton túlórázok mostanában) és a három napos hétvégét. :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.10.07. 19:50:04

@SzilKa:

Akkor olyan körözött-jellegű, csak a hagyma helyett pepperoni?

Nyammm...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.10.07. 19:51:45

Amúgy meg örömmel látom, hogy az utóbbi években a padlizsán kezdi elfoglalni méltó helyét a magyar(országi) zöldségeseknél.

Erdélyben már régóta ott van, méltán.

SzilKa 2009.10.07. 22:25:34

@tiboru: nekem a kőrözött paprikás, ebben nem volt, de ha nagyjából elvonatkoztatunk, akkor rá lehet húzni :)

Hot cheese salad
ingredents:
whey cheese, feta cheese, hot pepper, soya bean oil, water, vinegar, egg yolk, sugar, salt, mustard

Mostanában rákaptam a csípős, pepperónis, chilis cuccokra. Hány évente változik az ember ízlése radikálisan?

SzilKa 2009.10.07. 22:28:03

@tiboru: nem tudom, régebben miért nem volt ismert zöldség nálunk, én pl azelőtt a létezéséről sem tudtam. Mostanára meg padlizsánfüggő lettem. Szerencsére két erdélyi származású ismerősöm is meglep időnként az igazival (a majonézes verzióra bukom).

Anyám meg egyszerűen felkarikázza és megsüti, aztán olvaszt rá sajtot. Nyamm!

SzilKa 2009.10.07. 22:28:38

@SzilKa: pontosabban padlizsánkrémfüggő :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.10.25. 00:28:01

@SzilKa:

Hétévente van rá esély. Mármint a radikális változásra.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.10.25. 00:28:36

@SzilKa:

Hirtelensütötten is finom, de a krém az igazi!
süti beállítások módosítása