Igazán fárasztó napon vagyunk túl. Keltünk reggel, ahogy elterveztük. Elég éberen aludtam szokásomtól eltérően, a légkondi miatt a vállam fázott kicsit, viszont deréktól lefelé megsültem a takaró alatt (lepedő-pokróc kombó, ilyennel görög apartmanban találkoztam először). Nagy nehezen összevakartuk magunkat, s elmentünk reggelizni. Volt kitéve mindenféle kenyér, zsömlécske, pita, omlett, palacsinta, én már csak arra emlékszem, hogy pitát ettem margarinnal, arra nem, hogy ezen kívül még mit :) Reggeli után visszaszaladtunk a telefonomért, mert itt felejtettem az éjjeliszekrényen, egyúttal megejtettünk mégegy wc-zést. Még gyorsan váltottunk pénzt a bejáratnál lévő üzletsoron, egy banknak nevezett erős cigarettaszagú helyiségben, aztán felpattantunk a kisbuszunkra.

Első utunk a piramisokhoz vezetett. A piramisok területére jeggyel lehet bemenni, amit idegenvezetőnk, Mariann fizetett ki, mivel ezek a belépők a program részét képezték. A nagy homokos-köves területen piramistól piramisig mindig a buszunkkal mentünk aszfaltúton, megnéztük az aktuálisat aztán pattantunk vissza a buszba, nem kellett gyalogolnunk a nagy melegben. Ez annyiból volt még szerencsés, hogy nem kellett nagy tatyóval és vizespalackokkal kommandírozni, mindig csak a legszükségesebb pár dolgot tartottuk magunknál (övtáskában útlevél, teló és pénz).













Volt egy kilátó-placc szerűség, ahonnan mindhárom piramist remekül lehetett látni és fotózni, itt tevegeltünk is egy kört. Először nem nagyon hajlottam rá, de Mariann leboltolta az egyik arab ürgével, hogy egy 50esért elvisz minket egy tevekörre. Először azt hittem, hogy egy tevére tesznek minket Krisztivel, de végül külön tevegeltünk. Egy kissrác vezette a az alkalmi tevémet, aki vágta a pofákat, de az idősebbik arab ürge időnként bemosott (igen, ököllel, pofán) neki egyet, sőt, Kriszti szerint meg is dobta kővel, bár én azt pont nem láttam. Szegény tevéknek is odasóztak időnként, sajnáltam is szegény párát. Egyébként a teve nem éppen illatos állat, s rengeteg légy köröz körülötte, ezáltal ránk is repkedtek, szörnyen bosszantó legyek voltak.

Az egész tevegelés után le akartak venni minket a kialkudott összegen felül is némi pénzzel, mondván, hogy a gyerek is kapjon pénzt, de mondtam az idősebb ürgének, h adjon ő abból az ötvenesből neki, amit kifizettünk. Utána még megtaláltak minket a másik klasszikus lehúzással is, lefotóztak minket, a fejemre sálat tekertek, utána meg tartották a markukat, ebből a helyzetből végül Mariann mentett ki bennünket, így megúsztuk fizetés nélkül.

 












Itt a bazársoron még vettünk rézpiramisokat, képeslapokat és ásványvizet. Mindezek után elbuszoztunk a Kefren piramishoz, itt csak az egyik manus ment be külön lóvéért, mi nem vállaltuk be a biztos klausztrofóbiát, mint kiderült, jobban is tettük, végig négykézláb kúszott az ürge a piramisban.

 

A Kefren piramisra nem lehet felmászni, na nem azért, amiért én gondoltam volna, hogy biztos elkoptatják a turisták, hanem azért, mert ugyan felmászni még csak-csak fel lehet rá, de lejönni már kevésbé lehetséges. Ahogy Mariann mesélte, a sok bátor és vállalkozó szellemű turistát nem győzték helikopterekkel lehozni, nincs Egyiptomnak annyi helikoptere (meg szerintem költséges móka is).

 

Következő állomásunk a Völgy templom volt, s mellette a Szfinx.













Itt rám szállt egy arab fiú, állandóan a kezemet fogdosta, huzigált ide-oda, ezt fényképezzem, azt fényképezzem, próbált barátkozni, meg persze rám sózni az „ingyen, ajándék” fejkendőjét. Végigkísért, hiába próbáltam lerázni, persze a végén kiderült, h az ajándéka természetesen pénzbe kerül, illetve meg akart puszilni, de ekkor biztosan sikerült eléggé ijesztő arcot vágnom, mert végre lelépett...

 

Nem messze a Szfinxtől betértünk egy parfümüzembe, ahol a jó hűvös légkondis termek egyikében elmesélték a parfümesszenciák történetét, majd próbálgattuk, szimatolgattuk a különféle illatokat is. Ha nem lett volna olyan drága, amilyen, illetve több pénzem lett volna, egész biztosan beszerzek egy-két illatot, pl. lótuszvirág és persze a sivatag titka fantázianevű, állítólag a férfiemberből igen nagy gerjedelmet kiváltó esszenciából (állítólag lehet utána egész éjszaka "tevegelni"),  nagyon finom illatuk volt. (Most, hogy este van, s túl vagyok egy normál zuhanyozáson és egy félórás medencei fürdőzésen, még mindig érzem a csuklómon egyik-másik illatot!). A parfümesszencia lényege, hogy alkoholt még nem tartalmaz, így nem párolog, rendkívül tartós az illata, kicsit olajos tapintású. Azt mondták, hogy innen Egyiptomból viszik a neves parfümcégek az alapanyagot, hogy aztán jóval drágábban eladják a saját, márkás fantázianevükkel. Állítólag lótuszvirág esszenciát nem adnak el, mert az Egyiptom egyik jelképe, így megtartják maguknak az illatát is.

 

Ezután ismét buszba ültünk, s elmentünk egy pár utcányira lévő papiruszüzembe. Egy mosolygós-viccelődős srác, Ibrahim bemutatta, hogy hogyan készül a papirusz, tök jó fej volt, jó hangulatunk lett poénkodtunk vele, meg ő is velünk, így aztán könnyedén elcsábultunk a papiruszvételre is. Elkezdtem fotózni a falakon lévő rengeteg papiruszképet, egy idő után rám szóltak, hogy ne tegyem, nem szabad (féltek, hogy a konkurenciától vagyok? :) ), de ahogy kiválasztottuk, hogy melyikeket vennénk meg, egyből kaptam engedélyt még pár fotó készítésére.

A papiruszüzem mellett volt egy kisbolt ott egyből beszereztünk 6 palack (1,5l) ásványvizet, hogy legyen a szállodában is mit innunk, hiszen itt 2 euróért adták tegnap este, azért 6 fontért kicsit olcsóbb, asszem. :)

 

Újabb buszozás, mentünk be Kairóba. Dugó, forgatag, befejezetlen házak látványa ismét. Kiderült, azért van ennyire sok befejezetlen ház, mert amíg nincs befejezve, nem kell adózniuk a lakóknak. Hát meg is van az eredménye, senki nem akar adót fizetni, ha nem muszáj, így kívülről elég igénytelenül néznek ki ezek a házak...Marian elmondása szerint csak azt tartják fontosnak, hogy belül a lakás nézzen ki normálisan, a többi nem izgatja őket. Az út eltartott jó ideig, próbáltam fotózgatni a busz ablakán keresztül, de ahogy néztem, ezek inkább informatív, mint jó fotók lettek.

 

















Az egyiptomi múzeumba sajnos tilos fényképezőgépet bevinni, így a buszban hagytuk a fotómasinákat. A múzeum előkertjében mobillal csináltam pár fotót, többek közt az épületről is. Az épületet most tatarozhatták, fel volt állványozva, a narancssárgára pingált épület állványain narancssárga öltözetű emberek matattak (gondoltuk, legalább nem látszik, ha leesnek), vicces látvány volt.

 

Bent a múzeumban Mariann minden lényeges dolgot megmutatott és mesélt is róluk, ami bennem leginkább megmaradt, az az, hogy minden legalább 3000 éves volt, nem volt sosem restaurálva és mégis igen jó állapotban maradtak fent. A fáraóknak összecsukható trónjuk és kempingágyuk is volt, frankón! A vitrinek, szobrok kissé porosak voltak, nem túl gyakran takaríthatják őket (a bútorok állítólag kb. 100 éve készültek, amikben tárolták a tárgyakat). Bár ha 3000 évet túléltek ezek a tárgyak, akkor mit nekik egy kis por! A levegő mozgatásáról falra szerelt, eredetileg álló ventilátorok gondoskodtak, igazi home-made barkács-módra. Volt egy külön klímás terem Tutankhamun arany dolgainak, itt volt látható a színarany szarkofágja (130 kg) és az arany maszkja is (13 kg), jó pár ékszer társaságában, nyakékek, karkötők, fülbevalók (vastagok voltak, elég nagy lyukat kellett hozzá a fülében fúrni, mintha a mai fültágítósokat látnám, kb).

Megnéztünk még pár óbirodalmi és középbirodalmi emléket, aztán kaptunk egy szabad órát. Kriszti bement 100 fontért múmiákat nézegetni, én addig kijöttem, megnéztem az ajándékboltot (drága volt sajnos, pedig még olyan aranygyűrűt is láttam, amilyenre vágytam, de 500éert nem vettem meg...), aztán kint leültem, először a napon, aztán árnyékba húzódtam, úgy vártam Krisztire, amíg múmiázott.

16:25-kor volt kint a találkozó a főkapunál, ekkorra már rutinosabban hajtottuk el a nálunk próbálkozó árusokat. Jött a buszunk, meg még egy másik is, a két pár, akikkel tegnap együtt érkeztünk és ma is együtt voltunk, bőröndöstől átcuccolt a másik buszba, ők mentek ki a reptérre, s folytatták utukat Luxorba, ill. Hurghadába. Jó nekik, ők még maradnak Egyiptomban vagy két hétig nyaralgatni...

 

Mariann rádumált minket, hogy holnapután is menjünk vele programozni, így végül még fejenként 60 euróval lettünk könnyebbek. Fogunk majd menni Memphiszbe, Szakkarába és a Kairóban a Citadellára is. De addig még hátra van a holnapi nap is, vár ránk Alexandria. Mariann magyar anyukája (az apukája arab) fog minket kísérni utunkon. Reggel 7-kor lesz a találkozónk a recepciónál, 6-kor kelünk.

 



















Az még lemaradt, hogy mivel 6 körül értünk vissza a hotelba, így tudtunk fürödni a medencében is (7-ig lehet nyáron fürdeni benne). Két részből áll, 130-150 centis pancsoló az egyik fele, a másik 210 centi mély. A kettő közt egy hidacska alatt szűkül össze a medence, elég vicces alatta átúszni. A medencében télen csak 18 óráig lehet fürdeni, hehe (utána szökőkutat raknak bele). A víz nagyon király volt, úszkáltunk, meg kicsit még napoztunk. Igen, még ilyenkor is van ereje a napnak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://karinautazik.blog.hu/api/trackback/id/tr321203091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.06.23. 22:13:37

"a narancssárgára pingált épület állványain narancssárga öltözetű emberek matattak (gondoltuk, legalább nem látszik, ha leesnek)" - Ez a duma naggggyon ott volt :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.06.23. 22:15:17

Ja: és lehet találgatni, a két fehér ruhás európai csaj közül melyik vagy te és melyik a Kriszti...

SzilKa 2009.06.23. 22:20:15

ezt nem hiszem el, már megint sikerült eltüntetnem az egész posztot... Az opera böngészőmet megölöm.

SzilKa 2009.06.23. 22:56:12

visszaraktam, ma már harmadszorra.

Grr.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.06.23. 23:03:16

@SzilKa:

Ja, ha Operád van, azzal lehet, hogy a képek igazítása nem fog menni... A blog.hu nem minden funkciója támogatja ugyanis.

Én kifejezetten ebből a célból tartom fenn még mindig a Firefoxot, pedig sokkal lassabb, mint az Opera...

SzilKa 2009.06.23. 23:06:39

@tiboru: csak egyetlen h-t szerettem volna operával hogyra javítani, s ahogy a mentésre nyomtam, egy üres akármit mentett el. Amúgy az első próbálkozások után inkább firefoxszal kezdtem csinálni, mert az operával még átméretezni sem lehetett a képeket. Mondjuk a firefoxnál is hiába nyomok a jobbegér-kép tulajdonságaira, csak a feltöltő ablak jön be. Mindegy, én már annak is örülök, hogy a tovább linket sikerült belepasszíroznom :) Majd kísérletezek a következő poszttal, ehhez én már többet nem nyúlok! :)

SzilKa 2009.06.23. 23:13:03

@SzilKa: pardon, megtaláltam a stílus legördülőt is végre :)

genghis 2009.06.24. 08:25:44

:) A legjobb az a kep ahol olyan gyoooorsan toljak a kocsit hogy bluros lett a sebessegtol!:D

GAbica 2009.06.24. 08:35:05

tényleg jó rövid lett a hajad :)

Stupidella 2009.06.24. 09:37:26

@genghis: az egy véletlen kép, de én is jót röhögtem rajta :D

@Gabica [a legboldogabb]: ennél még rövidebbet akartam, csak a fodrász visszafogta magát :)

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.06.24. 22:45:26

emlékeim szerint a múzeum nagyon tömény volt. érdekes, de az 500-ik 3000 éves izé után megteltem és csak battyogtam össze-vissza

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.06.24. 22:48:31

ez a lehúzósdi, kéregetősdi, másokra ráerőltetősdi szvsz vér gáz, de nemzeti sport is és ebből fakadóan kikerülhetetlen. főleg az olyan ciki helyzetekben, amikor palástolni akarják a nyilvánvaló dolgokat, mint pl. az idegenvezetőnk visszament a szőnyegboltba, mert ottmaradt az esernyője :(

black-lotus 2009.06.28. 22:59:59

Ha Karina levágatta a haját az utazás előtt, akkor a két fehér ruhás európai csaj közül vajon melyik lehet: a rövid hajú, vagy a hosszú hajú? :-)

black-lotus 2009.06.29. 17:36:31

A tevehajcsár - fején egy igazán "autentikus" baseball sapkával - inkább a kis kölyköt püfölte, nem annyira tevét, gondolom ez utóbbi többet ér :-)

SzilKa 2009.06.29. 17:52:03

@black-lotus: a kiskölyök nyakában való tevegelés kevéssé lehet érdekes a turisták számára, azt hiszem. :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.06.29. 18:54:46

@black-lotus:

Oké, ez logikus lett volna, de a fene se tudja, hogy egy csajnak mi a "rövid"; na meg nem is látszik olyan tisztán...

Azért kisakkoztam (szerintem) :-)

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.06.29. 20:44:49

Egy kis rendvédelmi vonatkozás: a KFC-s képen az ott egy rendőr nyári ruházatban. Az ugyanis fehér. Van nekik téli is, de az koromfekete. Én február-márciusban voltam, amikor Kairóban nem volt különösebben meleg, 25-28 fok. Nekem soknak tűnt a szikrázó napsütésben a fekete gúnya.

black-lotus 2009.06.29. 21:04:27

@Zig Zag: Mondtuk az idegenvezetőnek, hogy jó nekik, hogy nem kell kabátra költeniük, mert ott nincs tél. Erre elképedve közölte, hogy télen igenis kabátot vesznek. Majd visszakérdeztek, hogy miért, mi mit viselünk 20 fokban?

SzilKa 2009.06.29. 21:06:12

@Zig Zag: ez érdekes infó, nem tudtam, hogy "télen" feketében járnak! Állítólag a közember meg kabátban jár abban a fene nagy "hideg"ben :)

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.06.29. 21:09:21

A fateromék a 80-as években dolgoztak Algériában. Ha nem volt kész valamiért határidőre a munka, ők arra hivazkoztak, hogy Magyarországon hóvihar volt. Azt mondta, hogy simán bekajálták. Nem értem miért, mert az Atlasz hegységben is van hó.
süti beállítások módosítása